این اتفاق و آزمایش عبور از آتش در بهرام شید (سه شنبه) آخر سال روى داده بود و از چهارشنبه تا ناهید شید (جمعه یا آدینه) جشن ملى اعلام شد و در سراسر کشور پهناور ایران به فرمان کیکاووس سورچرانى و شادمانى برقرار شد و از آن پس به یاد عبور سرفرازانه سیاوش از آتش همواره ایرانیان واپسین شبانه بهرام شید (سه شنبه شب) را به یاد سیاوش و پاکى او با پریدن از روى آتش جشن مى گیرند
یا ابا صالح مددی(عج)
دیدار تو تسکین دل منتظران است
بی تابش چشمان تو دریا نگران است
هجران به سر اید اگر از کعبه بتابی
تا وعده دیدار تو چند جمعه زمان است؟
فلسفه الاکلنگ:
اثبات بزرگی کسی است که
فرو مینشیند تا دیگری پرواز کند.
زنده ماندن
آوای باد انگار آوای خشکسالی ست
دنیا به این بزرگی یک کوزه سفالی ست.
باید که عشق ورزید,باید که مهربان بود
زیرا که زنده ماندن هر لحظه احتمالی ست.
در صورتیکه هنوز ثبت نام نکرده اید ابتدا متن زیر را به دقت مطالعه نموده، سپس فرم پایین صفحه را جهت ثبت نام کامل نمایید.
بازاریابی و کسب درآمد:
آیا می دانید کسب درآمد در سایت ایران سی ان چقدر آسان است؟ آیا می دانید بازاریابهای زیادی در سایت ایران سی ان با بکار بردن روشهای ساده تبلیغاتی دارای یک درآمد خوب و معقول هستند؟ شما فقط کافی است به صورت کاملا رایگان در بخش بازاریابی ثبت نام کنید و محصولات مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در مکانهای پربازدید در اینترنت تبلیغ کنید. ضمنا توجه داشته باشید که ایران سی ان تنها سایت بازاریابی است که دارای سیستم درآمد کلیکی نیز می باشد.
1. هر گاه یک مشتری با کلیک بر لینک اختصاصی یا لینکهای بازاریابی شما وارد سایت ایران سی ان شود و یک محصول خرید نماید درصدی از قیمت فروش آن محصول (پورسانت محصول) به حساب شما افزوده می شود. مثلا اگر آن محصول 950,000 ریال قیمت داشته باشد و پورسانت آن 5% باشد، بنابراین 47500 ریال به حساب شما افزوده می شود.
2. به مناسبت پاداش و اعتماد شما به سایت ایران سی ان و عیدی سال 91 در هنگام فعال شدن حساب شما مبلغ 10000 ریال به حساب شما در سایت افزوده می شود.
3. به مناسبت جذب بازاریاب فعال هر گاه یک کاربر توسط لینک اختصاصی یا لینکهای بازاریابی شما وارد سایت ایران سی ان شود و در بخش بازاریابی ثبت نام نماید و حساب خود را فعال کند 2000 ریال به حساب شما در سایت افزوده می شود.
4. به مناسبت پاداش جذب بازاریاب فعال هر گاه یک کاربر توسط لینک اختصاصی یا لینکهای بازاریابی یکی از زیرمجموعه های سطح اول شما وارد سایت ایران سی ان شود و در بخش بازاریابی ثبت نام نماید و حساب خود را فعال کند 1000 ریال به حساب شما در سایت افزوده می شود.
5. به ازای هر تبلیغ کننده (بخش تبلیغ بالای صفحات) که به سایت معرفی کنید 20% پورسانت دریافت می نمایید. به عنوان مثال اگر فردی را به سایت معرفی کنید و او با درج یک بنر بالای صفحات سایت، 1,000,000 ریال به سایت پرداخت کند، 20% آن مبلغ به حساب شما افزوده می شود.
6. به ازای هر نفر که توسط شما در بخش افزایش ترافیک عضو شود 20% پورسانت دریافت می نمایید. به عنوان مثال اگر فردی را به سایت معرفی کنید و او با ثبت نام در بخش افزایش ترافیک، 152,000 ریال به سایت پرداخت کند، 20% آن مبلغ به حساب شما افزوده می شود.
درخواست واریز به حساب بانکی:
شما می توانید در همه روزهای هفته با ورود به سیستم، مبلغ قابل برداشت خود را انتخاب و دکمه مربوطه را کلیک نمایید. البته با اجرای طرح جدید به صورت اتومات موجودی حساب بازاریاب ها به حساب بانکی ایشان واریز و مشخصات رسید بانکی در پنل ایشان ثبت می شود. جهت درخواست، لازم است مبلغ قابل برداشت شما حداقل 40,000 ریال باشد.
پورسانت محصول:
درصدی از قیمت فروش محصول می باشد که به فرد بازاریاب (معرف) تعلق می گیرد.
در مورد لینک های بازاریابی:
پس از ثبت نام و ورود به سیستم، لیست محصولاتی که می توانید برای آنها بازاریابی کنید در جدولی به شما نشان داده خواهد شد. شما می توانید لینک مربوط به آن محصولات را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهید و چنانچه سایت یا وبلاگ ندارید برای دیگران ایمیل کنید و یا در سایتهای پربازدید تبلیغ کنید. بدیهی است مشتریانی که توسط لینکهای بازاریابی شما به سایت ایران سی ان وارد شده و محصول یا محصولاتی را خریداری نمایند پورسانت مربوطه به درآمد شما افزوده خواهد شد. شما می توانید به انتخاب خودتان یک یا چند محصول را بازاریابی کنید (هر تعداد که دوست دارید). شما قادرید در هر زمان محصولات جدیدی را از آن جدول برای بازاریابی انتخاب نمایید.
کنار هر محصول قیمت و پورسانت آن نوشته شده است. کنار هر محصول لینکی نیز مشاهده می شود که به آن لینک بازاریابی همان محصول گفته می شود.
مثلا لینک بازاریابی زیر را در نظر بگیرید:
http://www.irancn.com?rgm=Alireza?p_id=12
این لینک بیانگر آن است که محصولی با کد 12 توسط یک بازاریاب با نام کاربری Alireza بازاریابی می شود. فرض کنید پورسانت این محصول 10% و قیمت آن 100 هزار تومان باشد، Alireza این لینک را در اینترنت تبلیغ می کند چنانچه یک مشتری بر این لینک کلیک نماید و وارد بخش خرید آن محصول شود و در نهایت محصول را خرید نماید 10 درصد قیمت آن محصول، یعنی 10 هزار تومان به حساب Alireza در سایت ایران سی ان افزوده می شود. جالب است بدانید اگر آن مشتری در آن لحظه محصول دیگری را نیز انتخاب نماید باز هم Alireza به عنوان معرف وی ثبت خواهد شد و در صورت خرید آن محصول، پورسانت آن به Alireza تعلق می گیرد.
نکته: هر بازاریاب می تواند چندین لینک بازاریابی داشته باشد. اینکه شما برای چه محصولاتی بازاریابی کنید به عهده خود شماست و قدرت انتخاب دارید. باید بررسی کنید برای چه محصولاتی بهتر می توانید بازاریابی کنید.
پس از ثبت نام اطلاعات بیشتری در مورد لینکهای بازاریابی در اختیار شما قرار می دهیم.
اگر صاحب سایت یا وبلاگ هستید فرصت مناسبی برای تبلیغ در اختیار دارید. می توانید با درج لینکهای بازاریابی و کدهای جادویی در سایت یا وبلاگتان با عناوین مناسب، اقدام به بازاریابی و فروش محصولات و در نتیجه کسب درآمد نمایید.
شرایط و مقررات بخش بازاریابی:
1: لطفا در بخش بازاریابی (کسب درآمد) تنها یک بار اقدام به ثبت نام نمایید.
2: عضویت هر شخص حقیقی یا حقوقی در سایت به معنای مطالعه و قبول کلیه شرایط این توافقنامه می باشد و پس از عضویت نمی تواند به دلایلی از قبیل عدم آشنایی به قوانین از تایید آن سر باز زند.
3: بازاریاب باید از ارائه هر گونه مطلب و عکس غیر اخلاقی و مغایر با شئون نظام جمهوری اسلامی ایران و شرع مقدس اسلام در سایتها جدا پرهیز نماید.
4: بازاریاب نباید برای هیچ سایت غیر اخلاقی و یا فیلتر شده تبلیغ نماید.
5: در هیچکدام از سایتهای بازاریاب نباید آموزش دزدی، ساخت بمب و مشروبات الکلی و هر گونه توهین یا شعاری علیه قومیتها و مذاهب مختلف و نظام جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد.
6: بازاریاب باید قوانین کپی رایت داخلی و بین المللی و حقوق مولف و مصنف را رعایت نماید.
7: بازاریاب نباید برخلاف قوانین جرائم رایانه ای و ستاد ساماندهی سایت های اینترنتی به فعالیت بپردازد و درصورتی که خلافی را مرتکب شود هیچ شکایتی متوجه مدیر سایت ایران سی ان نخواهد شد
8: اعضایی که بیش از 3 ماه پیاپی به سیستم سایت وارد نشوند و هیچ درآمدی هم کسب نکرده باشند حذف خواهند شد.
9: هر بازاریاب پس از ثبت نام 5 روز فرصت دارد تا با ورود به ایمیل خود و دریافت رمز محرمانه، حساب خود را به صورت کاملا رایگان فعال کند.
10: هر بازاریاب باید مشخصات خود ازجمله نام و نام خانوادگی و شماره تماس را صحیح ثبت نماید در غیر این صورت پورسانت به حساب بانکی وی واریز نخواهد شد.
11: بازاریاب نباید هنگام تبلیغ محصولات به هر نحوی شماره تماس مدیر سایت را ثبت نماید در غیر این صورت پنل کاربری ایشان مسدود خواهد شد. دلیل این امر این است که کار ما فقط تبلیغات محصولات دیگران است و هیچ اطلاعی از نوع محصول و توضیحات بیشتر در مورد محصولات نداریم.
لطفا ابتدا توسط فرم زیر در سایت ثبت نام کنید. بلافاصله پس از ثبت نام ایمیلی از طرف سایت برای شما ارسال می شود بنابراین به صندوق ایمیل خود مراجعه کرده و آن ایمیل را مطالعه کنید سپس رمز محرمانه موجود در آن ایمیل را یادداشت کنید. سپس با استفاده از رمز محرمانه، حساب خود را کاملا رایگان فعال نمایید. پس از فعال شدن حساب یک ایمیل برای شما ارسال و در آن ایمیل فایل راهنمای جامع بازاریابی سایت ایران سی ان ضمیمه شده است. فایل ضمیمه را حتما دانلود و مطالعه نمایید.
نکات مهم ثبت نام:
1. در هنگام ثبت نام در وارد کردن آدرس ایمیل، دقت کنید. زیرا رمز محرمانه جهت فعالسازی به آدرس ایمیل شما ارسال می شود. آدرس ایمیل وسیله ارتباط ما با شماست.
2. لطفا پس از ثبت نام حتما ایمیل باکس خود را چک کنید. در صورتیکه در بخش Inbox ایمیلی از طرف ما نیافتید بخش Spam و یا Bulk ایمیل خود را نیز چک کنید.
3. شماره حساب باید به نام خودتان باشد. اگر حساب سیبا بانک ملی یا سپهر بانک صادرات ندارید، اشکالی ندارد شما حالا ثبت نام خود را انجام دهید. در آینده میتوانید بعد از افتتاح حساب بانکی، شماره حسابتان را در پنلتان وارد نمایید.
4. پس از ثبت نام، تغییر نام و نام خانوادگی و تغییر تاریخ تولد هرگز امکان پذیر نخواهد بود. پس در صحیح وارد کردن آنها دقت کنید.
روشهای بازاریابی الکترونیکی
بازاریابی زنجیره ای
یکی از روشهای قدرتمند بازاریابی الکترونیکی، می باشد. این روش بازاریابی با ایجاد لینکهای متعدد از صدها وب سایت به وب سایت شما در حقیقت به شما این امکان را می دهد که مردم را از نقاط مختلف دنیای مجازی بر اساس نیازهایشان و خدماتی که شما بر روی وب سایت خود ارائه می نمایید، به وب سایت شما راهنمایی کند
مهمترین نکته در بازاریابی زنجیره ای این است که بر خلاف دیگر روشهای بازاریابی الکترونیک، شما فقط زمانی پول پرداخت می کنید که به نتیجه مورد نظرتان ( که همانا جلب بازدید کننده می باشد) دست پیدا کنید. این دقیقا به این معنی است که شما هیچ چیزی را از دست نمی دهید و کاملا به این معنی است که شما صدها بازاریاب دارید بدون آنکه پولی بعنوان پیش پرداخت به آنها بپردازید. موفقیت در این روش، نیازمند طراحی هوشمندانه پوسته بیرونی و مدیریت صحیح در هسته داخلی می باشد .
پست الکترونیکی
استفاده از پست الکترونیکی، یکی از موثرترین روشهای بازاریابی الکترونیک می باشد. این روش بسیار مقرون به صرفه، انعطاف پذیر، هدفمند و کاملا قابل بررسی و پیگیری بوده و مهمتر اینکه در صورت اجرای صحیح بسیار منفعت آور می باشد.
مهمترین قابلیت Email، استفاده از آن برای بازاریابی یک به یک است. زیرا بازاریابی یک به یک، نیاز به قابلیت آدرسدهی فردی دارد.با استفاده از Email یک به یک میتوان رابطهای پایدار با مشتری برقرار کرد و تعداد ملاقاتهای او از سایت و همچنین خرید محصولات را افزایش داد. Email های شخصیسازی شده، میتوان با هر نفر، متناسب با خصوصیات، علایق و نیازهای او گفتگو و رابطه با مشتری را محکم کرد. بازاریاب هر چه بیشتر راجع به مشتری اطلاعات کسب کند، به همان نسبت راحتتر میتواند مطابق با شرایط و نیازهای وی حرکت کند.
علاوهبر ایجاد ارتباط با مشتری، بازاریابی با Email این امکان را به ما میدهد تا بتوانیم مؤثرتر رقابت کنیم. از آنجا که همه ما همواره دچار کمبود وقت هستیم، فقط آنقدر ظرفیت داریم که وقت خود را برای بهبود وبسایت در جهت فراهم آوردن ارزش افزوده صرف کنیم.
تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد.
مزیتهای تبلیغات اینترنتی
1.ایجاد ارتباط دوطرفه :
تبلیغات اینترنتی یک ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب ایجاد می کند. مخاطبان نه تنها پیام تبلیغ اتی رادریافت میکنند بلکه قادرند بازخورد داده و سوالات خود را در مورد محصولات با تولیدکنندگان مطرح کنند.
2. توانایی هدفگیری ایستا و پویا ی مشتریان:
در تبلیغات اینترنتی از روشهای متنوع ی برای هدفگیری مشتریان به منظور انتخاب،ارائه و نمایش تبلیغات بصورت ایستا یا پویا استفاده میشود. این روشها ممکن است بر اساس محتوای صفحه، اطلاعات شخصی و مبادله پویای اطلاعات باشند.
3. دسترسی جهانی و شبانه روزی:
تبلیغات اینترنتی دارای دسترسی جهانی است و در تمام روزهای سال و تمام ساعت روز در دسترسمی باشد که این موجب افزایش قابلیت مشاهده و گسترش بازار آن شده است.
3. قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا :
تبلیغات اینترنتی به دلیل ماهیت دیجیتالی، از قابلیت ردگیری و اندازه گیری بالایی برخوردار است.از روشهای گوناگونی برای ردگیری، ارزیابی عملکرد و سنجش اثربخشی تبلیغات اینترنتی استفاده می شود.
4. طراحی پیام آگهی :
به دلیل قابلیت هدف قرار دادن دقیق و مشخص مخاطبان، می توان پ یامها را برای جذب نیازها و خواسته های معین مخاطبان، طراحی کرد. هنگامی کهش ما دقیقاً مخاطبان را شناسایی می کنیم اطلاعات بهتری در خصوص نیازها و خ واست ههای آنها به دست میآید. از اینرو پیام آگهی ما م یتواند بسیار جذاب تر طراحی شود.
5. ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان :
تبلیغات اینترنتی دارای ویژگی نمایش، نگهداری و به روز رسانی آسان است که این خود بهدلیل ماهیت دیجیتالی آن است. کاهش فرایند تهیه و اجرای تبلیغات از جمله نتایج این ویژگی تلقی میشود.
6. قابلیت فروش:
در این نوع از تبلیغات پس از نمایش آگهی م یتوان بلافاصله فروش را نیز انجام داد.
7. ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات :
تبلیغات اینترنتی با یک پیوند مستقیم ، دسترسی به اطلاعات محصولات مرتبط رابرای مخاطبان فراهم میسازد. این قابلیت غالباً منجر به مبادله محصولات و افزایش تعاملات تجاری میشود
موتورهای جستجو گر
موتورهای جستجو گر امروزه موقعیت و شانس موثری را برای بازاریابان بوجود آورده اند و جریان میلیونی کاربران را به سوی خود جذب کرده اند. موتورهای جستجو بهترین روش برای یافتن محصولات و اطلاعات مورد نیاز توسط کاربران و متقاضیان از یک سو و از سوی دیگر بهترین راه برای تبلیغات و جذب مشتریان توسط تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات است.
دنیای دیجیتال آتقدر وسیع و نا محدود است که تجارت و کسب و کار شما به راحتی در آن گم می شود. برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را بطور مناسب معرفی کنید و توانایی رقابت در شبکه گسترده دیجیتالی را در دنیای مجازی کسب کنید، باید مشتریانتان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. این مهم محقق نمی شود مگر اینکه در موتورهای جستجوگر دارای رتبه بالایی باشید. برای کسب و کار شما خیلی حیاتی است که حداقل در دو صفحه اول نتایج حاصله از جستجو های مختلف و متنوعی که از سوی کاربران انجام می شود، قرار داشته باشید. البته چه بهتر که در صفحه اول باشید.
برای موفقیت در بازاریابی توسط موتورهای جستجو گر نکات زیر را در نظر داشته باشید:
1. قدرت موتورهای جستجوگر
ایده اصلی کار به این صورت است که شما کلمات کلیدی خود را انتخاب می کنید و در موتورهای جستجویی مانندMSN یاGoogle عضو می شوید.هنگامی که کاربران آن کلمات را برای جستجو وارد کنند سایت شما در صفحات حاصل از نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شود و مشتریان را به سایت شما هدایت خواهد کرد.
در موتورهای جستجویی که از روش پرداخت به ازای هر کلیک استفاده می کنند، تنها هنگامی از شما پول دریافت می شود که کاربری روی نام سایت شما کلیک کند و به آن وارد شود.
2- تبلیغات هدفدار
پدیده جدیدی که در دنیای موتورهای جستجو گر به وجود آمده است، جستجوی مرتبط با متن یا تبلیغات هدفدار است. در این پدیده به جای این که لینک سایت شما در صفحات نتایج نمایش داده شود، به درون سایت های مرتبط می رود. برای مثال اگر کاربر به سایتی مراجعه کرده و وضعیت آب و هوایی سواحل میامی را چک می کند احتمالا" مایل است اطلاعاتی در مورد هتل ها یا آژانس های اتومبیل آن منطقه نیز به دست آورد. این لینک ها توسط موتورهای جستجو در همان صفحه در اختیار او قرار می گیرند. به این ترتیب شما در همان لحظه ای که مشتری در فکر یافتن محصولات و خدمات شما است او را غافلگیر می کنید و به سایت خود می برید.
بازاریابی ویروسی
بازار یابی ویروسی با تبدیل شبکه اینترنتی مشتریان و مشترکان به ماشین عظیمی که خبرها را دهان به دهان پخش می کنند، شرکت را در معرض دید همه قرار می دهد. پیام تبلیغی یک شرکت با استفاده از ترغیب مشتریان به معرفی آن شرکت به دوستان و آشنایان میتواند به طور چشمگیری افزایش یابد. در واقع شرکت از مشتریان خود برای انجام کار استفاده می کند و مشتری با هر بار استفاده، بی اختیار فروشنده محصول شرکت میشود. اگر درصد زیادی از دریافت کنندگان پیام، آن را به تعداد زیادی از دوستان خود ارسال کنند، رشد ارسال آن پیام بسیار قابل توجه خواهد بود و به طبع اگر تعداد تبادل کم شود، رشد با شکست مواجه خواهد شد.
شرکتهایی از جمله یاهو، هات میل و آ.او.ال از این روش استفاده می کنند. این شرکتها از طریق پیامهایی در برنامه های پست الکترونیک برای خود تبلیغ می کنند. بر اساس این روش هر نامه ای که توسط خدمات پست الکترونیک این شرکتها صادر می شود، حاوی پیام تبلیغاتی مختصر و مفیدی است، یعنی به تعداد نامه هایی که مردم با استفاده از خدمات این شرکتها بین هم مبادله می کنند، این پیامها هم توزیع میشود. از آنجا که این پیامها بدون فعالیت و دخالت مستقیم این شرکتها توزیع می شود و در تمام مکاتبات بین افرادی که نشانی الکترونیک خود را از این شرکتها اخذ کرده اند، منتشر می شود، به این شیوه بازاریابی، ویروسی راهبردی می گویند. به عبارت دیگر ، بازار یابی ویروسی هر استراتژی است که افراد را به انتقال پیام بازاریابی به دیگران تشویق می کند و ایجادکننده امکان رشد ترویجی در نمایش و نفوذ پیام است.
بازار یابی ویروسی دو بینش ارائه میدهد:
اول اینکه: دنیایی که در آن بازاریابان می توانند با هزینه های تقریبا معادل صفر مشتری ایجادکنند.
دوم: پیشنهاد می کند که ارتباطات ازحالت " بازاریاب- مصرف کننده" به طرف" مصرف کننده- مصرف کننده" جا به جا شود.در واقع، بیشترین قدرت در فروش محصولات و ایده ها از طریق بازاریاب به مشتری صورت نمی گیرد، بلکه از طریق مشتری به مشتری انجام می شود.
این نوع بازاریابی به سه دلیل این روزها محبوبیت یافته است:
1) شبکه های اجتماعی کاملا به سمت وب حرکت کرده اند. اکنون بخش بزرگی از دوستان و اعضای خانواده هر شخص روی خط است یا به زودی به آن متصل می شود.
2) تماس شخصی بر روی وب تقریبا به صورت رایگان است. هر شخص می تواند در عرض کمتر از یک روز با صد نفر ارتباط برقرار کند و هر کدام از این صد نفر نیز به نوبه خود می توانند با بیش از صد نفر دیگر ارتباط برقرار سازند. در واقع هرم ارتباطی می تواند در مدت یک روز ساخته شود.
3) تأثیر شبکه نقش مهمی را ایفا می کند. همانطور که افراد بیشتری ثبت نام می کنند، آنها می توانند با گروه بزرگتری ارتباط برقرار کنند و به زودی تعداد کل به صورت تصاعدی افزایش می یابد.
شرکتها می توانند از راههای زیر، مشتریان خود را برای انجام کارهای شرکت برانگیزند:
_ خدمات یا مفاهیم ارزشمند
_ تشویق مالی ( درشکل رقابت و مسابقه یا برنامه های حق و حساب)؛
_ احساس تشخص به علت همراه بودن با نام و نشان تجاری شرکت؛
_ سرگرمی ( انیمیشن، کارت پستال و.... ).
در صورت بهره گیری مناسب از امکانات گسترده این روش بازاریابی الکترونیکی، شما قدمی بزرگ رو به جلو برداشته اید. این روش بازاریابی برای شما ارزان و با صرفه و برای مشتریانتان متنوع و جذاب می باشد. این روش بازاریابی همان روش قدیمی و معروف Word-of-mouth Marketing می باشد، بنحوی که سرویس های خوب از طریق مردم دهان به دهان میگردد و باعث می شود که یک سرویس و یا شرکت از این طریق بر تعداد مشتریان خود بیافزاید. در بازاریابی ویروسی، شما با استفاده از ارتباطات میان مشتریان، پیام خود را به دیگران ارسال می نمایید. با توجه به جایگاه ویژه ای که این نوع تبلیغ در سالیان طولانی در استراتژی های بازاریابی داشته است ،
نکات مهم برای ایندکس شدن صفحات وب در بین موتر های جستجو گر
ایندکس شدن در گوگل اولین گام رسیدن به موفقیت سئو در وب سایت شما می باشد. بسیار مهم است که تمامی صفحات کلیدی و اصلی وب سایت شما ایندکس شده و در تمامی جستجوهای مرتبط ظاهر شود .وب سایت های جدید و یا آنهایی که در بهینه سازی وب سایت شان ضعیف عمل نموده اند، اغلب از ایندکس شدن ضعیف صفحات وب سایت شان در گوگل رنج می برند. این موضوع بدان معنی است که گوگل ارزش کمتری برای وب سایت شما قائل است.
در متن زیرنکاتی برای کمک به بهبود ایندکس شدن صفحات وب سایت در گوگل (و دیگر موتورهای جستجوی اصلی) ارائه شده است.
1) ساخت و ارائه نقشه سایت XML برای وب سایت تان
نقشه سایت روشی برای سازماندهی صفحات وب سایت، شناسایی آدرس های URL و داده های هر بخشی می باشد. فرمت XML گوگل برای موتورهای جستجو طراحی شده و اجازه می دهد تا داده ها بسیار سریعتر و کارآمدتر پیدا شوند.
اگر با ساختار XML آشنایی داشته باشید، می توانید یک نقشه سایت XML ایجاد نمایید.
http://www.google.com/support/webmasters...wer=183668
متناوباً می توانید از یک ابزار آنلاین که کارهای سخت را انجام می دهد استفاده کنید. سایت XMLsitemap دارای یک ابزار بسیار ساده و مناسب می باشد.
http://www.xml-sitemaps.com/
هنگامی که این ابزار نقشه سایت را ایجاد کرد، شما باید آن را در موتور جستجو ثبت کرده تا به ایندکس شدن صفحات وب سایت شما به طور کامل کمک شود. بسیار مهم است که به روز رسانی نقشه سایت شما به صورت منظم انجام شود. هنگامی که مطالب جدید در وب سایت خود ایجاد می کنید باید تمامی صفحات ایجاد شده در نقشه سایت قرار بگیرد.
ابزار Google webmaster
ابزار مدیریت سایت گوگل یک روش بسیار عالی برای مدیریت ایندکس شدن صفحات وب سایت شما می باشد. نه تنها راهی برای ارسال و ثبت نقشه سایت XML می باشد، بلکه اطلاعات مهمی در مورد وضعیت ایندکس سازی صفحات وب سایت به شما ارائه می نماید. شما می توانید تغییراتی در سرعت ایندکس وب سایت تان در گوگل ایجاد نمایید. می توانید خطاهایی که ربات های گوگل هنگام ایندکس کردن صفحات با آن مواجه می شوند را ببینید و همچنین می توانید آمار کارهای انجام شده توسط ربات ها توسط گوگل را ببینید.
لینک های داخلی در صفحات داخلی
لینک ها و سختار وب سایت شما به شدت تحت تاثیر این است که گوگل چگونه وب سایت شما را ایندکس نماید. اگر ربات های گوگل از طریق صفحهء اصلی وارد وب سایت شما شوند، شروع به ایندکس کردن بقیه وب سایت از طریق لینک های داخلی خواهد نمود.
از این جهت ضروری است که تمامی مطالب و محتوا به راحتی از طریق ساختار لینک های داخلی قابل جستجو باشد. ساده ترین راه برای حل مسائل لینک های داخلی، ایجاد نقشه سایت HTML از وب سایت تان که شامل لینک به تمامی صفحات سایت تان می باشد.
ایجاد و ترویج محتوای جدید در سایت
مطالب و محتوای جدید، نظر ربات های گوگل را به خود جلب می کند. همانطور که قبلاً گفته شده باید بدانید که ...Content is King و بهترین روش برای انجام سئو در وب سایت می باشد. بنابراین با ایجاد محتوای جدید و به روز رسانی مطالب موجود ربات های موتور جستجو را تشویق به بازگشت به وب سایت تان به صورت منظم می کنید.
ایجاد بک لینک به صفحات داخلی
هنگام که افراد در حال انجام Link Building برای سئو در وب سایت شان هستند، اغلب در دام تمرکز محض بر روی صفحهء اصلی می افتند. از آنجایی که لینک ها کلیدی برای ایندکس شدن صفحات هستند، هنگامی که در حال Link Building به عنوان بخشی از سئو در وب سایت تان هستید، سعی کنید که به صفحات داخلی سایت تان لینک بزنید.
این عمل باعث تقویت و تشویق ایندکس شدن صفحات وب سایت شما به صورت عمقی در گوگل و Bing خواهد شد. با انجام عمقی ایندکس صفحات وب سایت شما در جستجو ها بیشتر به نمایش در خواهد آمد. مهمتر از همه صفحات مرتبط با جستجو های انجام شده در نتایج گوگل به نمایش در خواهد آمد که سبب بهبود ترافیک وب سایت و conversion rate خواهد شد.
مواردی مهم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی
گامی مهم قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی
مهم ترین کار قبل از راه اندازی یک کسب و کارهای اینترنتی چیست؟
کسب و کار اینترنتی مانند هر کار دیگری دانش، تعاریف، مفاهیم و مهارت های خود را دارد. بدیهی است کسی که میخواهد کسب و کار اینتنرتی راه بیاندازد باید ابتدا درباره آن خوب آگاهی یابد. بداند کسب و کار اینترنتی یعنی چه؟ چه جور کاری است؟ چه مزایایی دارد؟ چه معایبی دارد؟ چه خطراتی دارد؟ به جای کسب و کار اینترنتی از چه روش های دیگر می توان پول درآورد؟ چه عواملی باعث موفقیت این نوع کاسبی است؟ و … تا بتواند تصمیمی درست بگیرد.
اگر ما کاری را نشناسیم و نا آگاهانه وارد آن شویم زود از آن خسته شده یا حتی ممکن است دچار خساراتی گردیم.
بسیاری از دوستانی که سراغ کسب و کارهای اینترنتی میآیند به دنبال راههای سریع و یک شبه پولدار شدن هستند. در صورتی که می دانیم این یک باور اشتباه است.
اگر آنها هم این را بدانند یا در این راه نمی آیند یا اگر آمدند با تصور درست میآیند.
بنابراین اولین مرحله برای شروع کارآفرینی اینترنتی، آشنایی و یادگیری مفاهیم کسب و کارهای اینترنتی است. به همین دلیل بسیاری مطالب این سایت درباره معرفی کسب و کارهای اینترنتی است.
این مطالب برای ایجاد شناخت و بینش درست در علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی نوشته شده است. متاسفانه برخی افراد را می بینم که توجهای به این مطلب نمیکنند. آنها خیلی مشتاق هستند که هر چه زودتر وارد کارهای اجرا شوند و این خطرناک است. اغلب آنها متوجه اشتباه خود میشوند، ولی این تجربه برایشان هزینه خواهد داشت!
هر چند که سعی میکنم مطالب کافی ارائه شود، پیشنهاد میکنم برای افزایش اطلاعات خود، سایتهای دیگر را هم مطالعه کنید.
ولی لطفا دقت داشته باشید که سایت ها معتبر باشند. همانطور که در باورهای اشتباه گفته شد متاسفانه خیلی از سایتها مطالب مفید و درستی را ارائه نمی کنند. پس مواظب باشید!
مهم ترین کار قبل از راه اندازی یک کسب و کارهای اینترنتی چیست؟
آنچه برای شروع کسب و کار اینترنتی مهم است، تصمیم ورود به چنین کاری است. تصمیمی که هر فرد باید بگیرد. تصمیمی جدی و آگاهانه. و این شدنی نیست مگر با کسب اطلاعات درست.
پس مهم ترین کار قبل از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی شناخت و آگاهی برای یک تصمیم قاطع است. تصمیم گیری برای کسب درآمد از طریق اینترنت شاید به نظر ساده بیاید، اما نکته اینجاست که برای تصمیم گیری میبایست اطلاعات لازم را داشت. وقتی برای سئوالاتی که در ابتدا مطرح شد جوابهای قانع کننده و منطقی یافتید، آنگاه زمان تصمیم گیری برای ورود یا عدم ورود به کارآفرینی اینترنتی است.